چاپ نیمه شب - صد و نوزده - برام هیچ حسی شبیه تو نیست

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/911204.jpg

طرح از آقا یاقوتی عزیز

چاپ نیمه شب - صد و هجده - آمده موسم و فتح ایمان

ماه بهمن و یاد امام.

خدایا! اِنّا لا نَعْلَمُ مِنْهُ اِلاّ خَيْراً...

خداوندا ما از او به غير از نيكى چيزى نمى‌دانيم.

السلام علیک یا روح الله، ایهاالعبد الصالح...

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/911101.jpg

چاپ نیمه شب - صد و هیجده - نوکری

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21627/C/13910905_4421627.jpg


منم غلامِ کسی که بُوَد گِدای حسین علیه‌السلام


چاپ نیمه شب - صد و هفده - جای تو خالیست

هجدهم آذرماه هزار و سیصد و هفتاد، سازمان ملل عراق را به عنوان آغازگر و متجاوز در جنگ هشت ساله با ایران معرفی کرد. این جملات بخشی از پیام آقای خامنه‌ای به همین مناسبت است:
«جاى آن پير مراد و حكيم فرزانه و رهبر دلسوز و تيزبين خالى است كه ثمره‌ى استوارىِ معجزنشان خود را در پيروزيهاى پياپى ملت خود ببيند و شادابى اين درخت تناور را - كه نهال آن به دست تواناى او نشانده شده است - بنگرد.» [متن کامل]
هجدهم آذرماه هزار و سیصد و هفتاد، یعنی حدود سه سال و نیم بعد از پذیرفتن قطع‌نامه و دو سال و نیم پس از رحلت امام.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/910918.jpg

چاپ نیمه شب - صد و شانزده - و هر كه را خواهى عزت بخشى

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ - آل عمران - آیه 26

بگو بار خدايا تويى كه فرمانفرمايى
هر آن كس را كه خواهى فرمانروايى بخشى
و از هر كه خواهى فرمانروايى را باز ستانى
و هر كه را خواهى عزت بخشى
و هر كه را خواهى خوار گردانى
همه خوبيها به دست توست و تو بر هر چيز توانايی

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/910213.jpg

تصویر سمت راست: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران بازداشت در زمان پهلوی.
ماجرای عکس

چاپ نیمه شب - صد و پانزده - این سه نکته

یک: اين رسانه‌هاى الكترونيكى و اينترنتى متأسفانه موجب شده است كه افراد بى‌محابا عليه يكديگر حرف بزنند، بد بگويند. بايد از طرف مسئولين كشور براى اين هم يك جورى تدبير بشود. ولى عمده اين است كه خود ما مردم، خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقيد كنيم به قانون.

دو: حالا اين حرف من بهانه‌اى نشود براى اينكه يك عده‌اى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوانهاى غيور كشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى كشور را فرزندان خودم ميدانم و پشت سر آنها قرار ميگيرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غيور حمايت ميكنم.

سه: منتها همه را توصيه ميكنم به اين كه در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار كنند؛ قانون را مراعات كنند. همه بايد قانون را مراعات كنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/1962/B/khamenei015.jpg

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=19301#javanan

چاپ نیمه شب - صد و چهارده - پسر شهید مصطفی

چه با افتخار نشسته‌ای...
http://khamenei-pic.com/AX/weblog/901102.jpg

چاپ نیمه شب - صد و سیزده - ضرب دست امام


و من اقرار كنم، اعتراف كنم؛ اول كسى كه اين نقش [نقش زنان در انقلاب] را فهميد، امام بزرگوار ما بود - مثل خيلى چيزهاى ديگرى كه اول او فهميد، در حالى كه هيچكدام از ماها نميفهميديم - همچنان كه امام نقش مردم را فهميد. امام تأثير حضور مردم را درك كرد، آن وقتى كه هيچ كس درك نميكرد..

به نظر من الان هم هرچه ما داريم پيش ميرويم، ضرب دست امام است. ايشان آنچنان اين گوى را محكم پرتاب كرده، كه حالا حالاها امثال بنده بايد دنبالش بدويم. اين مردم حركت كردند. نسل به نسل هم دارد دست به دست ميشود.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/901017.jpg

سیدعلی خامنه‌ای - 14 دی 90

چاپ نیمه شب - صد و  دوازده - مرگ بر اسرائیل

این تصویر مربوط به ورود حضرت آقای خامنه‌ای به گلزار شهدای پاوه است که پیش از این در خامنه‌ای دات آی‌آر منتشر شده:

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/israeil.jpg

شهدایی در این گلزار مدفون‌اند، در سال 60 و وقتی در بیمارستان پاوه به عنوان مجروح بستری بودند، توسط کوموله‌ها سلاخی شده‌اند.

چاپ نیمه شب - صد و یازده -  تکیه بر تخت، روبروی هم


اینجا بیت رهبری است.
روبروی هم. تکیه بر تخت!

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900707.jpg

زمانی فرا می‌رسد که این «پیشگامان ِ پیشگام» در جای دیگری، «روبروی هم»، تکیه بر تخت بزنند و جاودانه با شکوه و با طراوت بمانند.
این‌ها همان اندک‌مردمانی از امت آخرین هستند که تنها سخنی که در منزل‌گاه همیشگی‌شان می‌شنوند، سلام است؛ «سلام»!

وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ، فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ،
پيشگامان پيشگام!، آنها مقربانند، در باغهاي پر نعمت بهشتند،
.
ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِين، وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ، عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ
گروه كثيري از امتهاي نخستين، و اندكي از امت آخرين!، بر تختهائي كه صف كشيده و به هم پيوسته است قرار دارند.
..
مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِين؛
در حالي كه بر آن تكيه كرده و روبروي يكديگرند...
...
لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا تَأْثِيمًا، إِلَّا قِيلًا سَلَامًا سَلَامًا.
در آن سخن لغو نمی‌شنوند، تنها چيزي كه مي‏شنوند «سلام» است «سلام»!

سوره‌ی مبارکه‌ی واقعه را از اینجا بخوانید.

چاپ نیمه شب - صد و ده - مثل پدر

شب ِ حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، شب هشتم دهه‌ی اول محرم پارسال، مداح مراسم عزاداری در بیت این شعر را خواند که:

مثل ِ پدر ما را نوازش کن، بغل کن
امشب شب ِ لطف ِ پدرها بر پسرهاست

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17369/C/13900706_2317369.jpg

تصاویر امروز، شعر آن شب را به یادم انداخت.
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=17369

چاپ نیمه شب - صد و نه - عجز و نیاز...

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900628.jpg

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً...

پی‌نوشت:
در نت سرچ کردیم به همراه دوستان که شعر کامل را پیدا کنیم؛ ولی پیدا نشد. اگر مشهد رفتید، اینجا روبروی ضریح و کنار آن در ِ کوچک است. ببینید شعر کاملش چیست.


چاپ نیمه شب - صد و هشت - آبروی ماه

آبروی ماه از خورشید است.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900624.jpg

غبارروبی مضجع پاک حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام.
در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام.

چاپ نیمه شب - صد و هفت - رهبر چفیه‌اش را اینجا متبرک می‌کند

سیدعلی حسینی خامنه‌ای؛ امروز، کنار سنگ مزار حضرت امام مهربان.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900623.jpg

چاپ نیمه شب - صد و شش - مصعب ابن زبیر که بود؟

کلیدواژه‌ی «مختار» را در بیانات رهبرمان جستجو می‌کردم، که این نکته را فهمیدم. نکته اینکه «مصعب ابن زبیر»، قاتل مختار، پناه‌دهنده و هم‌پیمان قتله‌ی شهدای کربلا کسی است که همسر حضرت سکینه، دخت گرامی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بوده است:

«پسر عبداللَّه‌بن‌عروةبن‌زبير، پيش پدرش - كه عبداللَّه‌بن‌عروةبن‌زبير باشد - از اميرالمؤمنين بدگويى كرد. خانواده زبير - جز يكى از آنها؛ يعنى مصعب‌بن‌زبير - كلاًّ با اميرالمؤمنين بد بودند. مصعب‌بن‌زبير، مرد شجاع و كريم و همان كسى بود كه در قضاياى كوفه و مختار و بعد هم عبدالملك درگير بود و شوهر حضرت سكينه هم بود؛ يعنى اوّلين داماد امام حسين. غير از او، بقيه خانواده زبير، همين‌طور پشت در پشت، با اميرالمؤمنين بد بودند.»

این سخنان را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال 77 بیان کردند.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900515.jpg


چاپ نیمه شب - صد و پنج - بیانات آيت‌الله خامنه‌ای در دیدار خدام مسجد جمکران


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/10377/C/13890801_0610377.jpg

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خدمتگزاران مسجد جمکران در جریان سفر به قم
1389/8/6

بسم الله الرحمن الرحیم
جمع خدمتگزاران مسجد مقدس جمکران در اینجا تشریف دارند. به نظر ما یکی از توفیقات بزرگ الهی، خدمت در مسجد مقدس و مبارک جمکران است. این نعمت را، این خدمت را باید قدر بدانند.

کسانی که این توفیق را پیدا کردند، چه برادران چه خواهران، قوام حیات معنوی انسان به تذکر و توسل خشوع و ذکر است که در مساجد الهی، در جایگاه های عبادت، این برای انسان فراهم است. مخصوصا آن مسجدی و آن مراکز و مساجدی که اثری و نشانه‌ای از اولیاء‌الله در آنها است.

جایی که انسان می داند یا ظن به این دارد که مورد توجه اولیاء الهی است، طبعا معنویت آن مکان بیشتر است و مسجد مبارک جمکران جزو این گونه جایگاه ها و مراکزی است که توجه به خدای متعال و تذکر و خشوع و تضرع در آن برای انسان فراهم تر است. خوشبختانه امروز این مرکز مورد توجه مردم است: قدیم اینجور نبود: سال هایی که ما در قم بودیم، شب های چهارشنبه یا شب های جمعه تعداد معدودی افراد می رفتند در همان مسجد که یک محل کوچک و محدودی بود، زیارتی می کردند و خیلی به ندرت کسانی آنجا می ماندند، خیلی محدود بود. خود ما که چند سال در قم بودیم، چند مرتبه بیشتر توفیق پیدا نکردیم برویم مسجد جمکران. رایج نبود، متداول نبود، دلها اینجور مجذوب و آکنده شده به سمت معنویات نبود. حاکمیت، حاکمیت فضای معنوی نبود. این بود که یک مرکز به این عظمت، به این قداست که مورد توجه بزرگان بوده است، مورد توجه رجال‌الغیب و عبادالله و امناءالله بوده، اینجور از چشم مردم در واقع پنهان بود. کسی توجهی نداشت، بزرگان علما اینجا می آمدند زیارت می کردند.

مرحوم فیض کاشانی رضوان الله تعالی علیه،  فرزند ایشان مرحوم علم الهدی رضوان الله علیه می نویسد: یک جایی که من در خدمت پدرم، آمدیم مسجد جمکران را زیارت کردیم، اینجا بودیم دل داده بودند اهل معنا و اهل توجه و تذکر به این محل، لیکن توده مردم، عامه مردم، حتی ما طلبه ها بی توجه بودیم، غافل بودیم.

یکی از عیوب حاکمیت دستگاه های سیاسی غیر دینی و غیر معنوی، همین غفلت است. مردم غافل می مانند از ارزش هایی که دم دست آنها است و می توانند استفاده کنند. وقتی حاکمیت مسلط بر جامعه و محیط بر جامعه، یک حاکمیت معنوی بود، الهی بود، دینی بود. یک خاصیت طبیعی آن همین است که معنویات رواج پیدا می کند، جلوی چشم قرار می گیرد، دلها به طرف آن جذب می شود. این چیزی است که امروز اتفاق افتاده است، نه اینکه امروز گناه نیست! نه اینکه آدم بد وجود ندارد! آدم بی توجه و غافل وجود ندارد! چرا! لیکن فرق است بین اینکه فضای عمومی جامعه فضای معنوی باشد، معنویت به عنوان یک ارزش مطرح باشد در جامعه، یا نه به کلی مغفول عنه باشد معنویات، یا ضد ارزش باشد. این است که باید این فضا را باید قدر دانست.

حالا شماها، آن برادران و خواهرانی که در جمع شما در اینجا حضور دارید، در آن مسجد به نحوی به خدمتگزاری مشغول هستند، این را قدر بدانند و همه چیز را در این مکان مقدس، در جهت همین ذکر و توجه و تذکر اینها قرار بدهند. همه چیز، همه برنامه ها، همه اقداماتی که انجام می شود، خود خدماتی که شما به مردم می دهید، چون شیطان بالاخره در همه جا هست! در محیطهای معنوی هم شیطان حضور پیدا میکند. اینجورنیست وقتی یک جایی مسجد شد، حرم شد، شیطان بگوید: من دیگر اینجا وارد نمیشوم! نه خیر!

شیطان هرجایی که من و شما هستیم، شیطان همان جا هم هست، در طواف کعبه هم شیطان هست. بدترین فسق ها واهانت ها گاهی اوقات در مقدس ترین مراکز انجام گرفت. در طواف حرم کعبه شریف، چه گناهانی در راه منی و عرفات، چه فسق هایی که تاریخ اینها را ثبت کرده. این شعری که ماها در مطول می خوانیم یا در مغنی به نظرم (...)، که آن عمر بن ابی ربیعه شاعر معروف عرب این شعر را گفته، این مال همین محل رمی جمار و محل اینها است دیگه.

در مسجد جمکران هم شیطان وجود دارد. نه اینکه نیست شیطان! مراقب شیطان باشید. مواظب باشید! هم شیطان به مردم آسیب نرساند، هم به خود شما آسیب نرساند. این مراقبت ها همان چیزی است که در ادبیات قرآنی و اسلامی، اسمش تقوا است. تقوا یعنی همین. یعنی انسان دائم مواظب خودش باشد، مراقب خودش باشد. اگر این مراقبت شد ، تاثیر شیطان، نفوذ شیطان کم بشود، تیغ شیطان کند می شود. اگر این مراقبت نشد و غافل شدیم، می افتیم دست شیطان، هر کاری خواست با ما می کند. مثل جسم بی جان و بی هوشی که می افتد دست آدم هوشمند، به هر طرف که بخواهد آن را برمی گرداند. غفلت اگر کردیم، شیطان با ما این کار را می کند. شیطان در نماز هم می آید، شیطان در طواف هم می آید، شیطان در دعا هم می آید، شیطان در حال توسل هم می آید، خیلی باید مراقب بود.

به هر حال ما از زحمات برادران و خواهرانی که در جمکران مشغول زحمت هستند، جناب آقای وافی که این خدمات را برعهده گرفتند، خیلی متشکریم. ان شاء الله خداوند به همه شما کمک کند، تاییدتان کند. و شما که آنجا هستید، برای ماها هم دعا کنید. دعا کنید. دعا کنید خدای متعال به ما هم توفیق بدهد توسل پیدا کنیم، تضرع پیدا کنیم، ما هم حال خشوع و تضرع را  ان شاء الله داشته باشیم.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

منبع: سایت مسجد جمکران

چاپ نیمه شب - صد و چهار - شال سبز

 اميدواريم ان‌شاءاللَّه خداوند متعال ظهور آن حضرت را هرچه نزديكتر كند، ما را جزو ياران آن بزرگوار، هم در غيبتش، هم در حضورش قرار بدهد و ان‌شاءاللَّه ما را جزو مجاهدانِ در كنار آن بزرگوار و شهيدشدگان در ركاب آن بزرگوار قرار بدهد...

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900423.jpg

چاپ نیمه شب - صد و سه - رهبر انقلاب از سربرنیتسا میگوید

الان در قبالِ وقايعى كه در بوسنى هرزگوين اتّفاق مى‌افتد (همين نسل‌كشى و ورود مغمول‌وارِ نيروهاىِ صرب به شهر سربرنيتسا كه مع‌الاسف در حدّ اعلاى فاجعه‌آفرينى، در آن جا، در مقابل چشم دولتها و ملتهاى مادّى غرب، اتفاق مى‌افتد) هيچ عكس‌العملى مشاهده نمى‌شود. ادّعا مى‌كنند كه از نقض حقوق بشر در منطقه‌اى از دنيا ناراحت مى‌شوند! آيا اين راست است؟! آيا كشته شدن هزاران زن و كودك و در معرضِ قتلِ عام قرار گرفتن يك شهر چند هزار نفرى و ويرانه شدن خانه‌ها و آواره شدن خانواده‌ها، نقض حقوق بشر نيست؟!

هر كس مى‌خواهد دروغ بودنِ ادّعاهايى را كه نسبت به طرفدارى از حقوق بشر در امريكا و در بعضى كشورهاى ديگر مى‌شود به رأى‌العين ببيند، به همين قضاياى سربرنيتسا و سارايوو و شهرهاى ديگر نگاه كند. هر كس مى‌خواهد ناتوانى شوراى امنيت را كه به اصطلاح براى امنيت ملتها به وجود آمده است، مشاهده كند، به سربرنيتسا و اين حوادث فاجعه‌آميز نگاه كند. بيانات در ديدار فرماندهان نیروی انتظامی

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900422.jpg

» گفتگو با رضا برجی: بوسنی، بمبی خوشه‌ای برای غرب بود

چاپ نیمه شب - صد و دو - به آخرین قطره‌ی خون نمی‌رسد...

علت شلاق‌هایی هم که بر پیکر تاثرناپذیر جمهوری اسلامی پی‌درپی وارد می‌کنند همین است؛ چون «ایستادیم» ما.
«ایستادن ِ امیدوارانه»؛ نه ایستادن ِ ناامیدانه.
بعضی‌ها ایستاده‌اند و میگویند: ما تا آخرین نفس بنا داریم بایستیم، تا آخرین قطره‌ی خون‌مان را هم خواهیم داد.
ما البته اگر پایش بیافتد تا آخرین قطره خون را می‌دهیم؛ اما...
اما می‌دانیم به آخرین قطره‌ي خون نمی‌رسد...

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900313.jpg

[از اینجا بشنوید]
این‌ها، بخش‌هایی از صحبت‌های رهبرمان در دیدار دانشجویان است. در سال هشتاد و چهار.

چاپ نیمه شب - صد و یک - سربند ِ یا زهرا

هيچ كس - نه امام بزرگوار، نه بزرگان انقلاب - در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت كه رمز «يا زهرا» براى حملاتتان بگذاريد، يا سربند «يا زهرا» ببنديد؛ اما هرچه كه شما نگاه ميكنيد، در طول دوران دفاع مقدس، اسم مبارك حضرت زهرا از همه‌ى نامهاى مطهر و مبارك ديگر بيشتر مطرح است، بيشتر آورده ميشود؛ همچنين نام مبارك حضرت بقيةاللَّه (ارواحنا فداه).
اين دو نام در انقلاب، به طور طبيعى، بدون دستور، بدون يك مطالعه‌ى قبلى، همين طور از دلها و از ايمانها و از عواطف روئيده است؛ اين نشانه‌ى مباركى است؛ نشانه‌ى توجه آن بانوى دو عالم، آن عنصر ملكوتىِ الهىِ بى‌نظير در عرصه‌ى وجود از لحاظ نورانيت - بعد از پدر بزرگوار و اميرالمؤمنين (عليه‌السّلام) - است.
بعضى از اهل معنا هم اين توجه ويژه را ميگفتند. ما شنيديم از بعضى‌ها كه ميگفتند بانوى دو عالم توجه ويژه‌اى دارند. اين خيلى باارزش است، اين اميدبخش است؛ ما را در دلهامان، در اعماق جانمان، به دست يافتن به اهداف نهائى، مطمئن و خاطرجمع ميكند؛ گامها محكم و استوار برداشته ميشود.
این‌ها بیانات رهبر انقلاب است در دیدار مداحان اهل‌بیت(ع)
http://khamenei-pic.com/AX/weblog/sarband.jpg

چاپ نیمه شب - صد - ای برادر! حال مادر خوب نیست...

روز وصل دوستداران یاد باد
یاد باد آن روزگاران، یاد باد

یاد پشت خاکریز جبهه‌ها
یاد یاران عزیز جبهه‌ها

یاد مجنون و شلمچه، یاد هور
یاد کارون و فرات و کرخه‌نور

نام سرداران، «برادر» بود و بس
پیش هر نامی، «برادر» بود و بس
فاطمه(س) در جبهه «مادر» بود و بس

مادری‌اش را چو باور داشتیم
گرد خود صدها «برادر» داشتیم

داغ مادر جان ما را شمع کرد
گرد فرزند رشیدش جمع کرد

ای «برادر»! حال «مادر» خوب نیست...

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900218.jpg

این شعر را محمود کریمی، دیشب در بیت رهبری خواند. از اینجا بشنوید.

بیانیه جمعی از وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی

بسم الله الرحمن الرحیم

ولایت‌پذیری و تبعیت از امام عصر از وظائف هر مسلمان است و در عصر غیبت، ولی فقیه عهده دار زمام امور مسلمین است. بر هر مسلمانی واجب است تا تبعیت خود را از ولی فقیه خود، هم به صورت زبانی و هم به صورت عملی اثبات کند.

ما وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی وظیفه خود می‌دانیم تجدید بیعت خود با ولی‌فقیه را اعلام کرده و اعلام کنیم که حمایت‌ها و همراهی‌های ما با گروه‌ها و مسئولین تا زمانی است که در مسیر ارزش‌های الهی و اسلامی گام بردارند. ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم و مرزهای اعتقادیمان را با تمام وجود حراست می‌کنیم.

ما معتقدیم که مشروعیت مسئولین نظام وابسته به اجرای احکام اسلامی و تبعیت از نایب عام امام زمان (عج) است و اگر کسی در غیر این مسیر گام بردارد، قرار گرفتنش در آن مسئولیت خلاف شرع و قانون اساسی است. ما از مسئولین می‌خواهیم تا «ولایت پذیری عملی» خود را اثبات کنند و راه را بر هرگونه شایعه و حرف‌های حاشیه‌ای ببندند چرا که ما معتقدیم که تبعیت از ولی فقیه در قالب سخنان زیبا نیست و باید این سخنان در عمل ظهور یابند.

تعز من تشاء و تذل من تشاء
بیدک الخیر انک على کل شىء قدیر
جمعی از وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی

بقیع این روزها خلوت است...

بقیع این روزها حسابی خلوت است و های‌وهوی شرطه‌ها به گوش نمی‌رسد.
همه‌شان را کرور کرور فرستاده‌اند بحرین تا مواظب چینی نازک تنهایی آمریکایی‌ها باشند که مبادا ترک بردارد.
شاهزاده‌های وهابی هم که رفته‌اند به مهمانی شاهزاده‌های انگلیسی.
پس می‌شود با خیال راحت یک دل سیر کنار خاک بقیع گریه کرد و دخیل بست و حاجت‌ گرفت.
می‌شود حاجت شفای زخم‌های بحرین را گرفت.
اصلن می شود خود بحرین را گرفت و دودستی مثل یک تحفه‌ی دردانه تقدیمش کرد به آیات، تا بی‌دلشوره برای لؤلوئش شعر بگوید.
[متن از دوستم]

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/900210.jpg

آقای سعیدی فیلم کامل را پخش کنید!


هفته پيش فيلمي از امام جمعه قم پخش شد که به بيان سخناني درباره «يا علي» گفتن رهبر انقلاب در هنگام تولد مي‌پرداخت. با توجه به واکنش‌هاي به وجود آمده، امام جمعه قم، به اين واکنش‌ها پاسخ داده است.
سعيدي گفته که «متاسفانه بخشي از آن که صرفا نقل قول بوده، گزينش شده و برخي سايت‌ها با انتشار آن موجب نگراني عده‌اي شدند.»!
هرچند آناني که فيلم را ديده‌اند در خلاف‌واقع‌بودن جوابیه‌ی سعيدي شکي ندارند، چرا که وی در فیلم، کاملا این ماجرا را «کامل تعریف می‌کند» و «صرفا نقل قول نبوده»، به این نشانه که «از فلانی می‌خواهد این را در جمع فرماندهان سپاه هم تعریف کند»؛ و در آخر هم نتیجه می‌گیرد که «رهبر شما کسی است که آنجا یاعلی گفت والان هم یا علی می‌گوید»... ولي... ولی از وي يا دفترش مي‌خواهم فيلم کامل آن سخنراني را پخش کنند تا ما به اشتباهمان پي ببريم! و اصل ماجرا مشخص شود.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/bi-basirat.jpg

در ضمن توجه به اين نکات، ضروري است:
اول
اينکه در اين يک هفته شاهد حجم زيادي از اخبار، کاريکاتور، شعر، فيلم و ساير توليدات بسيار توهين‌آميزي از سوي ضدانقلاب در همين موضوع بوده‌ام. اين فيلم، در سطح وسيعي بلوتوث مي‌شود و شده است. حتي سايت فارن‌پاليسي! به اين موضوع پرداخته است... دل انسان به درد مي‌آيد که يک شخص به عنوان نماينده ولي‌فقيه در پايتخت فقه و علم شيعه، کنترل زبان خود را نمي‌تواند نگه‌دارد و براي جبران اشتباهش عذرخواهي هم نمي‌کند.

دوم
اينکه بارها از سوي حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي شاهد تذکر و برخورد با کساني که در کلام و عمل تملق مي‌کنند بوده‌ايم. و واضح است که اين نوع اظهارات، جداي از درستي يا نادرستي، باعث دلخوري جدي ايشان مي‌شود. اين، سيره‌ي امام و رهبري است.

سوم
اينکه هفته گذشته، هفته‌ي بسيار بدي بود. سخنان سعيدي، سخنان سخيف حداديان و ماجراي وزارت اطلاعات، همگي دست به دست هم داد تا رسانه‌هاي خارجي، حسابي از خجالت ايران دربيايند.

چهارم
هم اينکه اتفاقات يک هفته اخير نشان داد ما براي شکست‌خوردن در جنگ نرم احتياج زيادي به دشمن نداريم. خودمان کافي هستيم. یا این یاران، در مانور هم شکست مي‌خوريم. [اینجا مطلبی در مورد قرارگاه عمار نوشته بودم که به دلیل از بین‌بردن تمرکز متن بر روی سعیدی، حذفش کردم. ان‌شاالله در فرصتی دیگر.]

در این رابطه:
» تریبون: سخنی با حجت‌الاسلام سعیدی
» هابیل: شکایت کجا برم؟

چاپ نیمه شب - نود و نه - پای منبر امام


http://khamenei-pic.com/AX/weblog/imam.jpg

با اين روشى كه امام در پيش گرفته بود و در گفتار و كردار او منعكس بود،
نميشود انسان خود را در خط امام بداند،
دنباله‌روِ امام بداند،
اما با كسانى كه صريحاً پرچم معارضه‌ى با امام و اسلام را
بلند ميكنند، خودش را در يك جبهه تعريف كند.
نميشود قبول كرد كه آمريكا و انگليس و سيا و موساد و سلطنت‌طلب و منافق
بر روى يك محورى توافق كنند، حول يك محورى جمع بشوند،
بعد آن محور باز ادعا كند كه من خط امامم!
اين نميشود، اين قابل قبول نيست. [رهبر، 14 خرداد 89]

» توضیح: تصویر بالا، یکی از دیدارهای مردمی حضرت امام خمینی(ره)
را نشان می‌دهد که آن را از کوربیس برداشتم!...

چاپ نیمه شب - نود و هشت - ما پای مهربانی شما می‌مانیم

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/11788/C/13900101_0511788.jpg

عهد بهاری ما؛ در آستانه‌ی دهه‌ی آخر قرن چهاردهم هجری شمسی.

چاپ نیمه شب - نود و هفت - دومین هشدار رهبر انقلاب به ما وبلاگ‌نویسان

این دومین ابراز نظر «آشکار» رهبر انقلاب است درباره نوشته‌های وبلاگی. شرمنده‌ایم که هر دوی این ابراز نظرها، هشدار است! هشدار نسبت به رعایت نکردن حدود اسلامی. هشدار نسبت به اینکه نوشته‌های وبلاگی ما، خداوند متعال را خشمگین می‌کند! این حرف خیلی سنگین است برای من و تویی که قرار بود بنویسیم برای خشنودی خدا. برای حمایت از «حزب الله». برای گروه خدا.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/891220.jpg

مرور کنیم:
فضاى اهانت و هتك حرمت در جامعه
، يكى از آن چيزهائى است كه اسلام مانع از آن است؛ نبايد اين اتفاق بيفتد. فضاى هتك حرمت:
» هم خلاف شرع است،
» هم خلاف اخلاق است،
» هم خلاف عقل سياسى است.
انتقاد، مخالفت، بيان عقايد با جرأت، هيچ اشكالى ندارد؛
اما دور از هتك حرمتها و اهانتها و فحاشى و دشنام و اين چيزها.
همه هم در اين زمينه مسئولند. اين كار علاوه بر اينكه:
» فضا را آشفته ميكند،
» و اعصاب آرام جامعه را به هم ميريزد،
- كه امروز احتياج به اين آرامش هست -
» خداى متعال را هم از ما خشمگين ميكند.
من ميخواهم اين پيامى باشد به همه‌ى آن كسانى كه
» يا حرف ميزنند،
» يا مينويسند؛
» چه در مطبوعات،
» چه در وبلاگ‌ها.

» هشدار و توصیه اول ایشان را از اینجا بخوانید.

چهره‌ی 89 من چه کسی است؟

یکی دو هفته است که «وبلاگ‌نیوز»، طرح «چهره‌ی برتر وبلاگستان فارسی» در سال 89 را اجرا می‌کند. موافقم! و در آن شرکت کرده‌ام. رای‌م مخفی است! نتیجه‌ی حاصل از این طرح به من کمک میکند تا درک واقعی‌تری از نوع نگاه وبلاگ‌نویسان فارسی به وبلاگ‌های موجود داشته باشم؛ البته به شرط فراوانی شرکت‌کنندگان. با توجه به این‌که در اکثر مجامع وبلاگی و حتی سایت‌های خبری حرف از این طرح است، می‌شود پیش‌بینی کرد که تعداد زیادی در آن شرکت می‌کنند. از اینجا رای دادم. این آراء، تاریخ‌ساز است. قابل استناد خواهد بود؛ می‌فهمید که؟!
ضمناً تا یادم نرفته در این پست اشاره کنم که «فحاشی» به ناموس مردم (هرکه می‌خواهد باشد) را، به شدت رد می‌کنم، آن را عملی وقیح و دارای جزای شر می‌دانم. نمی‌خواهم که بعدا و در پیش‌گاه الهی، مواخذه شوم که «چرا رسانه‌ای هرچند کم‌تاثیر -مانند وبلاگم- در اختیار داشتی و نسبت به مساله‌ای که سکوت بر آن جایز نیست -به نظر خودم البته‌!- به خاطر خوشامد یا بدآمد کسی، سکوت کردی»؛ انتشار مواضعم‌ نسبت به فتنه و فتنه‌گر، رهبر، مسائل سیاسی و اجتماعی و... که قبلا در اینجا منتشر شده، بر همین اساس است. باشد که درک کنم:

أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِيرُ الأمُورُ؛
آگاه باشيد! بازگشت همه چيز به سوي خدا است. شوری، 53

http://www.chehre89.com/img/mainLogo.png

چاپ نیمه شب - نود و شش - رابط آیت‌الله خامنه‌ای و حزب‌الله لبنان چه کسی است؟

«از حضرت امام خمینی(ره) خواستیم كه در مسأله لبنان كسی نماینده شما باشد كه مزاحم وقت حضرت‌عالی نشویم. امام آن زمان فرمودند نماینده تام‌الإختیار من آقای خامنه‌ای هستند. آقا هم خیلی با ما مهربان بودند. از زمان انعقاد نطفه حزب‌الله، آقا مسؤول ما بود. ایشان در مسائل اسرائیل كارشناس‌تر از كارشناسان است. خلاصه كار را ادامه دادیم؛ اما امام فرموده بودند تا اخراج كامل ادامه دهید. تا این‌كه امام رحلت كرد.
رسیدیم خدمت آقا كه الان شما رهبر ما هستید، یك نفر را معرفی كنید تا زیاد مزاحم شما هم نشویم. آقا فرمودند: نه خیر! مسأله اسرائیل و لبنان مربوط به من است و من خودم مسؤول این مسأله هستم.»
این‌ها را سید حسن نصرالله در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم می‌گوید.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/lobnan.jpg
عکس‌های بالا را محمدحسین عزیز، یکی از دوستان در یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی گرفته است.

چاپ نیمه شب - نود و پنج - پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به قذافی درباره مساله‌ی امام موسی صدر

جمهوری اسلامی حتی در میانه جنگ تحمیلی هم از پیگیری ماجرای ربوده‌شدن امام موسی صدر غافل نشده بود. برای نمونه آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت در سفری كه در آن زمان به لیبی داشتند، خواستار روشن‌ شدن‌ سرنوشت‌ امام‌ موسی‌ صدر شدند:

«ایشان در مورد وضعیت امام موسی صدر از قذافی سؤال كردند؛ كه او (قذافی) بار اول، از پاسخ دادن طفره رفت.
و وقتی آقای خامنه‌ای مجددا از وضعیت امام موسی صدر سؤال می‌كنند، وی با دست گذاشتن بر روی شانه آقای خامنه‌ای، می‌گوید: اخی، از پرداختن به این مسأله صرف نظر كنید!
آقای خامنه‌ای در پاسخ می‌فرمایند: این یك مسأله شخصی نیست؛ مسأله‌ای است كه یك ملت با آن درگیر است!»
این را دكتر صادق طباطبائی در نشست عمومی اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو سیره نظری و عملی امام موسی صدر می‌گوید.

http://khamenei-pic.com/AX/weblog/libi-iriran.jpg

در این رابطه بخوانید:
» دعای رهبر معظم انقلاب برای آزادی هرچه‌زودتر امام موسی صدر
» ماجرای عکس قذافی و برخورد آیت الله خامنه‌ای