سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

چه کسی پاسخگوست؟

چند وقتی بود که صدا و سیمای فخیمه، تبلیغ فیلم های سینمایی را نمی کرد. اما تقریبا از چند ماه پیش دیدیم که این رویه در تلویزیون از سر گرفته شد. این کار بالذات بد نیست ، به این شرط که فیلم های سینمایی مورد نظر حرفی برای گفتن داشته باشد و صرفا به دلیل حضور سوپر استارهای تخیلی! به جذب مشتری نپردازد. سخن در این باب، فراوان است، از ضعف های محتوایی و انحرافات اخلاقی که دامن گیر اکثر فیلمنامه ها شده است و نظارتی روی آن نمی شود، تا بازیگران نازل و عروسک نمایی که حضورشان در صحنه سینما اثری جز به ابتذال کشیدن عرصه سینما و عوارض مخرب در جامعه ندارد، و کارگردانانی که روح تعهد خود را به ابتذال فروخته و جز به فیلم های ظاهرفریب نمی اندیشند، وزارت ارشادی که مدت هاست وظیفه انقلابی اش را فراموش کرده  و....

آنچه من را مجبور به نوشتن این متن کرد، فراتر از این حرف هاست: پخش تبلیغات بی پایان فیلم های کمدی در ماه محرم، در صدا و سیما! تعجب نکنید! صدا و سیمای فخیمه جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی تأمل و تأسف برانگیز در این چند وقت مدام به تبلیغ فیلم های کمدی روی پرده سینما از جمله: دختر میلیونر، تاکسی نارنجی، حلقه های ازدواج و... می پردازد. فیلم هایی شاد و مفرح! برای ماه عزای مردم!

چند سوأل:

وزارت ارشاد، با چه استدلالی به چنین فیلم هایی در ماه محرم، اجازه اکران می دهد؟

موج اکران فیلم های کمدی در ماه عزای اباعبدالله ( علیه السلام ) به چه معناست؟

صدا وسیمایی که مدت ها از تبلیغ فیلم های روی پرده سینما، به شکل معناداری اجتناب می کرد، چطور و به چه دلیلی در این ماه، که دل های همه عشاق در سوگ مولایشان، غرق ماتم است، به تبیلغ بی رویه این فیلم ها در پیام های بازرگانی خود می پردازد؟

آیا ندیدند که چطور در عاشورای امسال، کسانی که این انقلاب برایشان چون خاری در چشم است و هر لحظه چون گرگی درنده در کمین هستند تا اثری از این نظام برجا نگذارند، چطور حرمت این ماه عزیز و روز شهادت آن هستی عالم، را نگاه نداشتند و آخرین تیر در چله ی کمان دشمنی شان را در این روز به سمت آرمان اصلی این انقلاب پرتاب کردند؟ و چطور قلب عاشقانش را جریحه دار کردند؟ این محصول مشترک وزارت ارشاد و صداوسیما را در کدام صفحه ی پرافتخار تاریخ انقلاب ثبت کنیم؟!!!

جناب آقای حسینی، وزیر محترم ارشاد جمهوری اسلامی!، سید بزرگوار حسینی!،

 جناب آقای ضرغامی، رئیس محترم صدا و سیما، سید عزیز!

 چه خوب  شما دو نفر حرمت جد بزرگوارتان را در این ماه حفظ کردید! چه خوب بعد از آشوب فتنه گران و بدخواهان این نظام وانقلاب، خون به دل این مردم شهیدپرور نمودید! عزاداری هایتان قبول حضرتش!!!

جمال چهره تو حجت موجه ماست

رئیس دفتر قبلی حضرت آقا ( روحی فداه )، یک بار برای امضای نامه می رند پیش آقا( روحی فداه ). خودکاری که پیششون بوده رو می دن به آقا( روحی فداه ) که ایشون امضا کنند. خودکار خیلی روان بوده و آقا ( روحی فداه ) می فرمایند: چقدر این خودکار روانه. ایشون می گن : باشه برای شما. آقا( روحی فداه ) می پرسند: برای خودتونه یا برای دفتره؟ می گن : برای دفتره. و آقا( روحی فداه ) قبول نمی کنند که خودکار رو از ایشون بگیرند. برای اینکه ایشون ناراحت نشند می فرمایند: اگه برای خودتون بود با کمال میل ازتون قبول می کردم.

رفقا می دونید حکم شرعیش چیه؟ اینه که ایشون به عنوان ولی این اختیار رو دارند که در مال هر کسی که بخوان تصرف کنند، و ما حق نداریم از ایشون دلیل بخوایم. حالا شما فکرش رو بکنید وسایلی که در دفتر ایشون هست و وجوهاتی رو که مردم می دن، با کمال اختیار و علاقه می دند و اختیارش صد در صد با ایشونه. شما بگید حالا چه نتیجه ای می شه گرفت؟

بر غم مدعیانی که منع عشق کنند

جمال چهره تو حجت موجه ماست...

باخته اید....

به بهانه عاشورای امسال...  

هرچند که بر پیکر ما تاخته اید

از جمجمه های ما بنا ساخته اید

هرچند ز خون پهلـوانان امــروز

مستانه به ضرب سکه پرداخته اید

هرچند که از رگ رگ بریــده ما

زنجیر طلا به گـردن انداخته اید

هرچند که در باغ شقایقــهامان

چونان علف هـرز قد انداخته اید

غم نیست اگر به اشک ما طعنه زنید

تاریخ قبیــله را چو نشناخته اید

اما به همان که رفت ونامد خبرش

سوگند که ای قوم هبـل، باخته اید