سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

جمال چهره تو حجت موجه ماست

رئیس دفتر قبلی حضرت آقا ( روحی فداه )، یک بار برای امضای نامه می رند پیش آقا( روحی فداه ). خودکاری که پیششون بوده رو می دن به آقا( روحی فداه ) که ایشون امضا کنند. خودکار خیلی روان بوده و آقا ( روحی فداه ) می فرمایند: چقدر این خودکار روانه. ایشون می گن : باشه برای شما. آقا( روحی فداه ) می پرسند: برای خودتونه یا برای دفتره؟ می گن : برای دفتره. و آقا( روحی فداه ) قبول نمی کنند که خودکار رو از ایشون بگیرند. برای اینکه ایشون ناراحت نشند می فرمایند: اگه برای خودتون بود با کمال میل ازتون قبول می کردم.

رفقا می دونید حکم شرعیش چیه؟ اینه که ایشون به عنوان ولی این اختیار رو دارند که در مال هر کسی که بخوان تصرف کنند، و ما حق نداریم از ایشون دلیل بخوایم. حالا شما فکرش رو بکنید وسایلی که در دفتر ایشون هست و وجوهاتی رو که مردم می دن، با کمال اختیار و علاقه می دند و اختیارش صد در صد با ایشونه. شما بگید حالا چه نتیجه ای می شه گرفت؟

بر غم مدعیانی که منع عشق کنند

جمال چهره تو حجت موجه ماست...

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 ق.ظ

فکرمی کنم اگه حکم شرعیش رو اینجوری استنباط کردید، استنباط درستی نبوده

اون تصرف به خاطر حکومت هست که درسته ، نه چون خودش خوشش بیاد

شخصیت حقیقی و حقوقی یه رهبر رو باید از هم تمایز داد

من هم با فرض اینکه ایشون ولی خدا هستند و از روی هوای نفس در مال دیگران تصرفی نمی کنند این صحبت رو کردم. بله، مسلما باید تصرف به خاطر خدا و برای امور حکومتی باشه. ولی فرض که ایشون اون خودکار رو برمیداشتند، مگه می خواستند چه استفاده ای ازش بکنند؟ جز این بود که باز هم برای برطرف کردن امور همین مردم ( که جزء وظایف ایشونه و ما اعتقاد داریم جز برای رضای نیست) استفاده می شد؟ ضمن اینکه همانطور که گفتم وجوهاتی که به دفتر ایشون میاد شرعا برای ایشونه و می تونند استفاده شخصی ازش داشته باشند و... اینهاست که اون استنباط رو شکل می ده.
یا علی

javab یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:08 ب.ظ

vali man nemidoonam , fekr mikonam estefade ye shakhsi va mal e to shodan fargh dare. va hatman Agha mora'at e ye chizayee ro kardan va bar nadashtan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد