سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

سیاره رنج

دنیا صراط آخرت است و در آن ، هر کسی با رشته حب به امام خویش بسته است.

ایمان

تا دل درست نشود، ایمان درست نخواهد شد و تا زبان درست نشود، دل درست نخواهد شد. 

پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و سلم 

 بار خدایا! آیا شود که این دل محجوب و این قلب منکوس را به خود آری، و این دل فرو رفته در ظلمات طبیعت را به عالم نور کشانی و بت های دل را به دست قدرت خود درهم شکنی و غبار تن را از پیش چشم فرو ریزی؟ 

بارالها! ما به امانت تو خیانت کردیم و فطرت الله به تصرف شیطان پلید دادیم و از فطرت الهیه محجوب شدیم، و ترسم که کم کم، با  این سیر طبیعی و سلوک شیطانی، از فطرت الیه یکسره بیرون آییم و خانه را یکجا به تصرف شیطان و جنود آن و جهل و جنود آن دهیم. 

پروردگارا! تو خود از ما دستگیری کن، ما طاقت مقاومت نداریم، مگر لطف تو دستی گیرد. إنّکَ ذُوالفَضلِ العَظیم.

شرح حدیث

به خاطر وقایعی که اتفاق افتاد می خواستم مطلب سیاسی بذارم اما... سخن دوست خوش تر است.(شاید بعدا بذارم،توکل به خدا.)  

و لمّا نزلت علیه " و لا تمدن عینیک الی ما متعنا به ازواجا منهم..." الی آخر آیه* ، قال ( صل الله علیه . آله و سلم): من لم یتعز بعزاء الله انقطعت نفسه حسرات علی الدنیا و من مدعینیه الی فی ایدی الناس من دنیاهم طال حزنه و سخط ما قسم الله له من رزقه و تنقصّ علیه عیشه. 

پیامبر صل الله علیه و آله و سلم بعد از نزول آیه شریفه فوق (به نعمت های مادی که به بندگان خود دادیم چشم مدوز و حسرت نعمت هایی را که در دست مردم است مخور) فرمودند: مومن باید خود را به تسلای الهی، تسلی دهد و به آنچه که نزد پروردگار است از قبیل رحمت بی پایان و پاداش هایی که در روز قیامت برای مومنین قرار داده، دل خوش دارد و گرنه، اگر به مال و مقام و امکانات دیگران چشم بدوزد، یا همیشه در حسرت و اندوه به سر برده و به مقدرات الهی راضی نمی شود و زندگی پر ملالی خواهد داشت و یا باید وارد مبارزه تلخی شده و مرزهای حلال و حرام الهی را بشکند و از هر طریقی و لو نامشروع، خود را به دیگران برساند. پس برای اینکه در آتش حسرت زندگی دیگران نسوزید و در میدان مبارزه ای بی فرجام گرفتار نشوید، مایه های  تسلای خدا را برای خود برجسته کنید. 

شرح حدیث از حضرت آقا ( روحی فداه ) 

-------------------------------------------------- 

* سوره مبارکه طه، آیه 131

نبودم

به دلایلی چند وقتیه که نه به اینترنت دسترسی داشتم، نه فرصت داشتم که مطلب جدید بذارم. إنشاءالله به یاری خدا دوباره شروع می کنم. 

علی علی